Veelgestelde vragen





InAmsterdamteHuur.nl
Op deze pagina zullen wij de komende tijd gaan aanvullen met veel gestelde vragen en onze antwoorden daarop. Staat je vraag er niet tussen? Geef hier je vraag aan ons door.

1. Vraag: Is InAmsterdamteHuur.nl een makelaar?

Antwoord: InAmsterdamtehuur.nl is geen makelaar en de niet eigenaar van de woning(en). We kunnnen je met behulp van onze Facebook-pagina in contact brengen met de makelaar of de eigenaar van de woning.

2. Vraag: Exclusief hier online?

Antwoord: Ja, de woningen die op onze Facebook-pagina staan worden alleen bij ons en niet bij anderen aangeboden. Hierdoor zijn de woningen exclusief.

3. Vraag: Wanneer versturen jullie mijn reactie naar de verhuurder?

Antwoord: 48 uur na plaatsing van de advertentie op onze Facebook-pagina, stuurt ons systeem alle reacties naar de verhuurder.

4. Vraag: Plaatsen jullie ook woningen van andere sites, bijvoorbeeld van een makelaar of een woningstichting?

Antwoord: Nee, wij plaatsen sinds februari 2016 alleen nog maar woningen die exclusief bij InAmsterdamtehuur.nl worden aangeboden. Over het algemeen zijn dat particulieren, vastgoedeigenaren en/of makelaars.

5. Vraag: Waarom heeft InAmsterdamtehuur.nl geen bezoekadres?

Antwoord: Wij handelen wij alle vragen, klachten en/of tips per e-mai af [email protected]
Helaas kunnen wij je niet helpen met vragen over (de beschikbaarheid van) een woning. Hiervoor kun je contact opnemen met de verhuurder.


6. Vraag: De woning staat al een aantal uren online. Heeft het nog zin om te reageren?

Antwoord: Al onze woningen staan maximaal 48 uur online. Daarna worden alle reacties tegelijkertijd verzonden naar de verhuurder. Iedereen die reageert, maakt dus evenveel kans. Maar wacht niet te lang met reageren, want in sommige gevallen is er een maximum gesteld op het aantal inschrijvingen. Als dat maximum is bereikt, wordt de woning eerder dan 48 uur verwijderd. Dit doen wij om teleurstellingen en frustraties bij woningzoekenden te voorkomen.

7. Vraag: Hoe weet ik of de woning niet al verhuurd is?

Antwoord: De woningen die op onze Facebook-pagina staan, worden sinds februari 2016 exclusief aangeboden bij InAmsterdamtehuur.nl. Dit betekent dat ze nergens anders online staan. Hierdoor kunnen wij garanderen dat de woning nog niet verhuurd is.

8. Vraag: De woning waarop ik heb reageert staat niet meer online op jullie Facebook-pagina

Antwoord: Elke advertentie staat maximaal 48 uur online en zal daarna automatisch verwijderd worden van onze Facebook-pagina. We laten maar enkele woningzoekende toe per woning/kamer, zodat de kans op een match zo groot mogelijk is. Dat kan soms eerder dan 48 uur zijn.

9. Vraag: Waarom reageert de verhuurder niet?

Antwoord: Helaas reageren verhuurders niet altijd op alle berichten die ze ontvangen. Vaak sturen ze alleen een bericht naar de mensen die ze willen uitnodigen voor een bezichtiging. Wel proberen wij de verhuurders zoveel als mogelijk te stimuleren om iets van zich te laten horen. Of het nu positief of negatief nieuws is. Overigens beginnen de verhuurders vaak pas met de selectie van kandidaten nadat de advertentie is verwijderd; ofwel doordat de 48 uur is verstreken of zodra het maximumaantal is bereikt. Is de woning verwijderd en heb je nog geen bericht ontvangen? Geen nood dus, het kan even duren voor dat je een bericht krijgt.

Wanneer een verhuurder zijn kamer op InAmsterdamtehuur.nl aanbiedt, krijgt hij/zij meerdere malen een mail met het verzoek om iedereen die gereageerd heeft op de hoogte te stellen als de woning is verhuurd. De verhuurders kunnen zelfs een standaardafwijzing sturen waarin hun e-mailadres niet bekend wordt gemaakt. We kunnen de verhuurders helaas niet dwingen om iedereen een bericht te sturen. Als je suggesties hebt, horen we ze graag!

10. Vraag: Waarom kan ik de verhuurder niet bellen?

Antwoord: Vanwege de privacy is het niet mogelijk om het telefoonnummer van de verhuurder in te zien. Alle communicatie verloopt in eerste instantie via InAmsterdamtehuur.nl. Je kunt in je reactie altijd vragen om het telefoonnummer van de verhuurder zodat je in de toekomst telefonische afspraken kunt maken.

11. Vraag: Brengt InAmsterdamtehuur.nl bemiddelingskosten in rekening?

Antwoord: Nee. Je betaalt uitsluitend een onkostenvergoeding aan InAmsterdamtehuur.nl voor het selectiewerk dat wij hebben verricht, maar géén bemiddelingskosten, géén verborgen kosten, géén fee en géén courtage!

Let op! Ook de verhuurders mogen géén bemiddelingskosten, géén verborgen kosten, géén fee en géén courtage berekenen wanneer zij via InAmsterdamtehuur.nl hun woning verhuren. Als een verhuurder toch bemiddelingskosten van bijvoorbeeld een maand huur in rekening brengt, nadat je hebt gereageerd op een advertentie, meld het dan door ons een e-mail te sturen. Wij nemen dan contact op met de verhuurder.

12. Vraag: Zijn de woningen die worden aangeboden van InAmsterdamtehuur.nl?

Antwoord: InAmsterdamtehuur.nl is een online platform waar je rechtstreeks in contact kunt komen met de verhuurders van de woningen die op onze Facebook-pagina worden aangeboden. InAmsterdamtehuur.nl beheert deze woningen niet zelf en heeft ook geen invloed op de bemiddeling. Wij bieden het platform slechts aan om woningzoekenden in contact te brengen met verhuurders. Wel worden de woningen sinds Februari 2016 exclusief bij InAmsterdamtehuur.nl aangeboden. De woningen zijn dus niet elders online te vinden.

Vraag: Werkt InAmsterdamtehuur.nl met wachtlijsten?

Antwoord: Nee. Via InAmsterdamtehuur.nl kan je direct contact opnemen met de verhuurder zonder op een wachtlijst te staan.

13. Vraag: Helpt InAmssterdamtehuur.nl mij bij problemen met een verhuurder?

Antwoord: Wij zijn alleen een vraag- en aanbodsite (prikbord) en bemoeien ons dus niet met de bemiddeling. We verwijzen je daarom graag door. Je kunt contact opnemen met de volgende instanties om antwoord te krijgen op je vraag:
- Rijksoverheid
- Huurcommissie
- Het Juridisch Loket

14. Vraag: Er staan geen woning(en) op jullie Facebook-pagina?

Antwoord: Zodra er een woning bij ons wordt aangemeld, plaatsen wij die op onze Facebook-pagina. Die woning staat daarna maximaal 48 online. Het kan dus voorkomen dat er geen woningen online staan. is dat het geval? Like ons dan via Facebook, om zo op de hoogte te blijven van ons actuele aanbod.


15. Vraag: Krijg ik ook een bevestigingsmail?

Antwoord: Zodra je gegevens zijn verzonden naar de verhuurder, brengen wij je daarvan per e-mail op de hoogte. Dat is dan tevens je bevestiging.

E-mail niet ontvangen? Controleer dan eerst even je map met ongewenste e-mail of je spam inbox.

E-mail niet gevonden? Neem dan per e-mail contact met ons op.


16. Vraag: ik zie dezelfde woning weer op jullie Facebook-pagina staan?

Antwoord: Aangezien we maar enkele woningzoekenden per woning doorlaten, kan het voorkomen dat een woning opnieuw geplaatst moet worden omdat er volgens de verhuurder geen geschikte kandidaat tussen zat.

Laatste update op: 03-06-2017
Amsterdam

2017 © Copyright InAmsterdamtehuur.nl B.V. - Alle rechten voorbehouden